INGO är den perfekta blandningen mellan liten och stor. Vi är först och främst en lokal byrå som drivs av ett fokus på lokala uppdragsgivare och lokala värderingar.

Dessutom har vi två starka nätverk i ryggen – både Ogilvy och Grey, och deras erfarenhet under nästan 100 år, med resurser från kontor i fler än 200 länder. Det är inte lite det.

Vi gillar kommunikativa problem. Men framför allt gillar vi smarta lösningar. Kreativa/originella/oväntade lösningar som får folk att säga: Jag vet att det är reklam men det är så jäkla bra att det gör inget. Vi har inga ”statyavtäckningar” – där byrån försvinner i flera veckor för att komma tillbaka och presentera den enda lösningen. Istället hyllar vi ett samarbete med täta avstämningar, från den strategiska uppstarten till det kreativa lösningen. Det är nyckeln till framgångsrik kommunikation.

Kanske är vi mest kända för vårt koncept för Delicato som lanserades redan 2007 och fortfarande är lika aktuell. Säg ”Garanterat fria från fullkorn” och de flesta får något glatt igenkännande i blicken. Eller när vi öppnade restaurang Dill för Lidl, som fick media att bli halvt hysteriska. Men vi är lika stolta över de kampanjer vi gör för våra uppdragsgivare mot en b2b-målgrupp, i butik, en vackert designad förpackning, ett extremt riktat direktutskick eller kampanjer på digitala plattformar och i sociala medier. På INGO finns experter inom alla discipliner.

Precis som vi, är våra uppdragsgivare små och stora. Vi jobbar med några av världens största varumärken, men också några av de minsta. Gemensamt är att om vi inte säljer deras produkter eller tjänster så har vi misslyckats. Därför ger vi oss aldrig.

Det handlar om att skapa något som gynnar både våra uppdragsgivare och deras kunder. Man kan inte längre räkna med mottagarens uppmärksamhet. Med kommunikation som är relevant för varumärket och samtidigt bjuder mottagaren på något värdefullt har man störst chans att göra skillnad.

Till vår hjälp finns vår arbetsprocess Fusion™, som är uppbyggd kring fem strategiska och kritiska frågeställningar. Detta säkerställer att vi har rätt ingångsvärden i vårt arbete. Tillsammans med våra uppdragsgivare, ofta i workshop, fastställer vi allt från det yttersta affärsmålet till exakta nyckeltal.

Förut pratade man om 360° marknadsplaner – samma uttryck i alla kanaler. Det var innan den digitala revolutionen, då man fortfarande kunde kontrollera budskap om sitt varumärke. Nu handlar det snarare om att hitta de viktigaste 10°, de kanaler där vi bäst kan nå och påverka mottagarna och deras beteende. Fusion™ fokuserar på att förstå mottagarna, deras mentala resa genom köpprocessen och vilka drivkrafter och barriärer som påverkar.

Med denna förståelse kan vi formulera tydliga uppgifter för kommunikationen i varje steg, och identifiera de kanaler som bäst gör jobbet med att påverka dem. Resultatet blir en komplett marknadsplan på en enda sida vilket gör det lätt för alla inblandade att få och bibehålla överblick.

Fusion™ används på Ogilvy-kontor över hela världen, varje dag, för både små lokala uppdrag och globala. Detta är det bästa med att tillhöra två nätverk – Vi har full access till all kunskap och erfarenhet från tusentals varumärken som finns inom både Grey och Ogilvy.

Välkommna till INGO

×