• 2 mars 2018

    The second most effective campaign – in the world

    The Gunn Report is the global index of excellence in advertising, and the annual WARC 100 ranking tracks the world’s best advertising based on performance in strategy and effectiveness awards. In the ranking for 2017, The Swedish Number is placed as the second best campaign – in the world.

    As if this wasn’t enough, INGO is ranked #12 in Top creative agency for effectiveness. Again, in the world.  

    What better way to start off the weekend? No clue.  

    Learn more at http://www.warc.com/gunnreport/warc100/top-campaigns/2018.

     

  • 19 januari 2018

    #sistabriefen

    Vi reagerar med bestörtning på det som kommer fram i samband med #metoo. Man blir arg. Detta är ett gigantiskt problem som finns överallt i näringslivet och det hade varit naivt att tro att kommunikationsbranschen är förskonade. Det är sorgligt att behöva konstatera att detta händer men samtidigt oerhört bra att diskussionen har startat.

    Vi gör vårt bästa för att skapa ett sunt arbetsklimat som bygger på respekt av varandra, där bland annat jämlikhet är väldigt viktigt. På INGO har vi en jämn fördelning av män och kvinnor i alla skrån, så även på chefsnivå och i ledningsgruppen. Det är resultatet av ett målmedvetet arbete. Detta tror vi är det bästa sättet att skapa en miljö där alla ser varandra som jämlikar och att man uppskattas och får respekt för sin kompetens. Det är ett bra sätt att hålla ”grabbig” attityd och jargong borta.

    Samtidigt är vi ägda av WPP som har ett väl utvecklat program för hur vi ska jobba och vara mot varandra. WPP Code of Conduct måste läsas, förstås och skrivas under av alla våra anställda. Det belyser sexuella trakasserier, diskriminering och alla former av maktmissbruk. Den fastställer också hur vi samarbetar med uppdragsgivare och att den kommunikation som vi gör inte är diskriminerande, trakasserande eller kränkande.

    Vid behov uppmanar vi våra anställda att först o främst prata med sin närmsta chef. Vi har också ett utnämnt Skyddsombud dit man kan vända sig. Inom WPP finns även ett telefonnummer som man kan ringa anonymt om man blivit utsatt eller sett någon bli utsatt för någon form av trakasseri. Det heter ”Right to speak” och vi uppmanar våra anställda att använda numret om de har råkat ut för något otillbörligt. WPP har sedan ett HR-team som tar över vid allvarliga övertramp.

    Under 2018 kommer vi att fortsätta jobba med och bli ännu bättre på att prata om de här frågorna. Det är viktigt att göra diskussionen öppen och ingjuta mod för att utsatta ska våga ta upp händelserna. Det är allas ansvar att se till att det finns ett friskt arbetsklimat på byrån men det är självklart upp till chefer att påminna om vår nolltolerans, vara uppmärksamma och tillsammans med ledningen agera omedelbart om det dyker upp något som strider mot våra policies.

    Vi kommer aktivt arbeta för att behålla det momentum som #metoo skapat levande.

     

    Stockholm, januari 2018

    INGO Ledning

    Håkan Karlsvärd
    Marie Klinte
    Björn Ståhl
    Josefine Richards
    Richard Baynham
    Marie Pohl

  • 6 november 2017

    101 awards for The Swedish Number

    Since the launch in 2016, The Swedish Number has been awarded all over the world – including Grand Prix and Gold Effectiveness in Cannes Lions, and a Black Pencil in D&AD. And we’re now happy to announce that we, together with our client STF, collected a total of six prizes during the EACA Euro Effies in Brussels. That adds up to a stunning 101 awards (!) for The Swedish Number, so far.

    We were awarded in categories such as Brand Experience (gold), Small budget (silver) and Leisure & Entertainment (silver). And that’s not all – Grey Europe was named Agency of the year. We couldn’t be prouder!

  • 14 juli 2017

    Josefine Richards Top 10 Global Creative Leader

    Adweek just announced our creative director Josefine Richards as one of ”10 Global Creative Leaders Who Are Reinventing Advertising, and the Ad Industry” – and we couldn’t agree more!

  • 12 juli 2017

    Gold Lion in Creative Effectiveness

    The Swedish Number wins a gold and silver lion in Creative Effectiveness in Cannes this year! Also Folkoperan’s Unsuccessful Ticket Sampling was awarded a bronze lion in Direct.

×